سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لوگوی نشریه
 
قرآن آنلاین



برای نمایش تصاویر گالری کلیک کنید




آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 18
کل بازدید : 63908
کل یادداشتها ها : 52

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط و ضوابط، تاریخ و نحوه ثبت نام در آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی بهمن ماه 1391

1391/07/30
سازمان سنجش آموزش کشور بدین وسیله به اطلاع کلیه متقاضیان شرکت کننده در آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی بهمن ماه 1391 می رساند که ثبت نام برای شرکت در آزمون مذکور ازطریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org   از روز دوشنبه مورخ 1/8/91 آغاز و در روز یکشنبه مورخ 7/8/91 پایان می‌پذیرد.  لذا کلیه داوطلبان متقاضی ثبت نام که دارای شرایط ذیل می‌باشند می‌توانند در آزمون مذکور ثبت نام و شرکت نمایند.

1-  شرایط پذیرش داوطلبان

1 -1 ) شرایط عمومی:
? نداشتن عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران.
توضیح: مصـادیق عنـاد عبارتند از:
1)‌ مبـارزه مسلحانه با نظام جمهوری اسلامی ایران.
2)‌ داشتن وابـستگی تشـکیلاتی بـه گروهک های محارب.
3) ‌پرداخت کمک مالی به گروهک های محارب یا هواداری تشکیلاتی از آن ها و یا عضویت در آن گروهک ها.
4) تبلیغ ماتریالیسم و ادیان ساختگی.
? نداشتن فساد اخلاقی.
توضیح: مصادیق فساد اخلاقی شامل اعتیاد به مواد مخدر و اشتهار به فحشا می‌باشد.
? برخورداری از توانایی جسمی لازم متناسب با رشته های انتخابی.
? دارا بودن شرایط مربوط به وظیفه عمومی برای داوطلبان ذکور طبق بند‌های (3ـ1) این اطلاعیه و (3-2) مندرج در دفترچه راهنما.
تبصره: براساس بخشنامه شماره 66863/12/41 مورخ 15/8/1387 اداره کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و شیوه نامه پذیرش و ثبت نام دانشجویان تبعه افعانستان و عراق به شماره 10881/14 مورخ 8/7/1387 اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، پذیرش در این دوره ها برای این دسته از اتباع خارجی ممنوع می باشد.

2-1) شرایط اختصاصی:
? داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی مورد تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا داشتن مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش.
این دسته از داوطلبان می توانند برحسب ضوابط بدون در نظر گرفتن عنوان مدرک کاردانی یا فوق دیپلم خود و براساس علاقمندی به هریک از رشته‌های تحصیلی در این آزمون ثبت نام و نسبت به انتخاب رشته مبادرت نمایند.
? براساس مصوبه جلسه شماره 748 مورخ 17/11/88 شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانش‌آموختگان معادل دوره‌های کاردانی (دارندگان مدارک معادل) به شرط آن که دوره فوق با مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شده باشد و مدارک معادل آنان مورد تایید وزارت متبوع باشد، می‌توانند با همان مدرک معادل در آزمون‌های سراسری سازمان سنجش آموزش کشور برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلی بالاتر شرکت نمایند و در صورت پذیرفته شدن ادامه تحصیل دهند.
? دانشجویان دوره کاردانی در صورت پذیرفته شدن، لازم است مدارک فارغ التحصیلی خود را به مرکز آموزش ذیربط ارایه نمایند.
? داشتن سایر شرایط اختصاصی اعلام‌ شده توسط هر یک از مراکز آموزش تحت نظارت دانشگاه جامع علمی-کاربردی (براساس جدول شماره 4 مندرج در دفترچه راهنما).
تذکرات مهم:
l کلیه پذیرفته شدگان در مراکز آموزش علمی-کاربردی تابع قوانین، مقررات و ضوابط دانشگاه جامع علمی-کاربردی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.
l کارمندان دولت در صورتی می توانند به تحصیل بپردازند که موافقت نامه رسمی وزارتخانه یا سازمان متبوع خود، مبنی بر شرکت در کلاس ها، آزمایشگاه ها و فعالیت های دیگر دوران تحصیل را به همراه سایر مدارک ثبت نام به مرکز آموزش علمی-کاربردی محل قبولی، ارایه نمایند.
l هیچ دانشجویی مجاز نیست هم زمان در دو رشته یا دو مقطع در موسسه های دولتی و یا غیردولتی تحصیل نماید. در صورت تخلف طبق آیین نامه انضباطی دانشجویان با وی رفتار خواهد شد.
l در پودمان اول تغییر رشته، انتقال، مرخصی تحصیلی مجاز نمی باشد.
l کارکنان مراکز آموزش علمی- کاربردی اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، قرارداد پاره وقت، مشاوره و یا سایر موارد مشابه مجاز نیستند کدرشته‌های مربوط به مرکز آموزشی را که در آن خدمت می کنند انتخاب نمایند و چنانچه این موضوع رعایت نگردد و در آن مرکز آموزشی قبول گردند، قبولی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی خواهد شد و به هیچ وجه نمی توانند متقاضی تحصیل در آن کدرشته محل یا کدرشته محل های دیگر گردند.
l اخبار، آیین نامه ها، بخشنامه ها، مقررات و ضوابط آموزشی، برنامه ها و سرفصل دروس رشته های مصوب دانشگاه جامع علمی-کاربردی از طریق سایت دانشگاه به آدرس www.uast.ac.ir قابل مشاهده می باشد.
3-1) مقررات وظیفه عمومی:
براساس اعلام سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، داوطلبان مرد لازم است یکی از شرایط مشروحه زیر را داشته باشند:
(1) داشتن کارت پایان خدمت.
(2) داشتن کارت معافیت دایم (کفالت، پزشکی، موارد خاص).
(3) متولدین سال 1354 و قبل از آن. این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی در زمان ثبت‌نام کارت معافیت دایم (معافیت رهبری) را ارایه نمایند.
(4) متولدین سال 1341 و قبل از آن به شرط این‌که تغییر سن نداشته باشند.
(5) داشتن برگه آماده به خدمت بدون غیبت که مهلت تاریخ اعزام به خدمت مندرج در آن در زمان ثبت‌نام سپری نشده باشد و بیش از یک‌سال از تاریخ فراغت آنان در مقطع کاردانی نگذشته باشد.
تبصره: این افراد لازم است در تاریخی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می‌شود به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، در هر مرحله‌ای از خدمت وظیفه، از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این‌صورت غایب محسوب شده و قبولی آنان «کان‌لم‌یکن» تلقی می‌گردد.
(6) متعهدین خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها که پس از انجام تعهد خدمت معاف می‌باشند، در صورت ارایه موافقت‌نامه از بالاترین مقام وزارت یا سازمان متبوع.
(7) دانشجوی سال آخر مقطع کاردانی که تا تاریخ 31/6/91 با رعایت سقف سنوات تحصیلی مجاز فارغ‌التحصیل می‌شود.
(8) کارکنان شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارایه گواهی از یگان مربوط مبنی بر موافقت با اشتغال به تحصیل.
(9) طلاب علوم دینی دارای مدرک فوق دیپلم (کاردانی) مورد تایید، به شرطی که مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه یا شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان و اصفهان تایید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند که در این صورت با همان معافیت تحصیلی حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی‌تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده نماید و باید به خدمت اعزام شود. این‌گونه دانشجویان می‌بایست برای ثبت‌نام در هر نیم‌سال تحصیلی موافقت‌نامه حوزه علمیه را ارایه نمایند.
(10) فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی که حداکثر تا 30/11/91 دوران خدمت وظیفه آنان به پایان برسد با ارایه کارت پایان خدمت به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه.
(11) مشمولان دارای برگه معافیت موقت پزشکی (بدون غیبت) که حداکثر یک ماه از تاریخ خاتمه معافیت موقت سپری نشده باشد و بیش از یک‌سال از تاریخ فراغت آنان در مقطع کاردانی نگذشته باشد.
(12) سربازان وظیفه فارغ‌التحصیل دوره کاردانی در حین خدمت و بدون غیبت اولیه و بدون سابقه اخراج از دانشگاه با اعلام قبولی از سوی دانشگاه و صدور مجوز تحصیل از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا.
(13) دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه‌ها در صورتی که در زمان اعلام قطعی قبولی از تاریخ انصراف آنان در مقطع قبلی، بیش از یک‌سال سپری نشده باشد.
تذکرات مهم:
l مشمولان غایب به هیچ‌وجه حق شرکت در آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نمی‌باشند.
l دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نمی‌باشند.
l مدت تحصیل در دوره کارشناسی ناپیوسته حداکثر 3 سال می‌باشد.
l دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته که با اخذ کاردانی یا معادل آن فارغ‌التحصیل، ترک تحصیل، انصراف یا اخراج گردیده‌اند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

2-  سهمیه رزمندگان
هر یک ‌از داوطلبان ‌متقاضی‌ سهمیه‌ شاهد و ایثارگر می‌توانند بر اساس‌ شرایط خود که ‌در بندهای‌ «الف‌» تا « ج» زیر ‌آمده ‌است ‌متقاضی‌ این‌ سهمیه‌ شوند:
الف) رزمندگانی که بر اساس ماده 1 و تبصره‌های چهارگانه ماده مذکور در آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ‌ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب‌ بسیجی ‌به دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش ‌عالی‌ از تاریخ ‌31/6/1359 لغایت‌ 31/6/1367 حداقل‌ شش‌ (6) ماه‌ متوالی‌ یا متناوب‌ داوطلبانه‌ در مناطق‌ عملیاتی ‌جبهه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل‌ حضور داشته‌اند، لازم‌ است‌ ضمن مراجعه به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه رزمندگان اقدام نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد مشترک سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) یا وزارت جهادکشاورزی مورد تایید نهایی قرار گیرد.
تذکرمهم: داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه ایثارگران ارگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لازم است پس از تکمیل فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران نسبت به دریافت کدرهگیری 12 رقمی از واحد مربوط اقدام و آن را در زمان ثبت‌نام در محلی که در تقاضانامه اینترنتی در نظر گرفته شده درج نمایند.
تبصره ‌1: کد رهگیری 12 رقمی برای هر آزمون در هر سال متفاوت می‌باشد. لذا ضرورت دارد داوطلبان برای ثبت‌نام در هر آزمون با مراجعه به واحد مربوط نسبت به دریافت کد رهگیری 12 رقمی مخصوص همان آزمون اقدام کنند.
تبصره‌2: مناطق‌ عملیاتی‌ براساس‌ مصوبات‌ شورای‌ عالی‌ دفاع‌ تعیین‌ می‌شود.
تبصره‌3: مدت‌ حضور یا خدمت‌ در جبهه‌ سربازان‌ و پاسداران‌ وظیفه‌ و همچنین‌ تعهدات‌ و ماموریت‌های‌ خدمتی‌ پرسنل‌ وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌های‌ نظامی‌ در جبهه‌ و نیز طرح‌ 6 ماهه‌ دانشجویان‌ دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌، حضور داوطلبانه‌ تلقی‌ نمی‌شود.
تبصره 4: داوطلبان‌ متقاضی ‌استفاده ‌از سهمیه‌ رزمندگان (نیروی‌ مقاومت ‌بسیج) درصورت عدم ‌تایید سهمیه‌ به‌ واحدهای ‌تابعه‌ شهرستان‌های ‌محل‌ تشکیل پرونده  مراجعه‌ نمایند.
تبصره 5: فرزندان و همسران مربوط که منحصراً مدت حضور در جبهه را دارند، مشمول استفاده از این سهمیه نخواهند بود.
تبصره 6: نیروهای فعال بسیجی و بسیجیان عادی پایگاه‌های مقاومت بسیج مشمول استفاده از سهمیه ایثارگران نمی‌شوند.
ب) جانبازان 25% و بالاتر، فرزند و همسر جانبازان 50% و بالاتر، آزادگان و فرزندان و همسران آنان و همچنین فرزندان و همسران شهدا، مفقودین و اسرا  برای استفاده از سهمیه ایثارگران لازم است مورد ایثارگری مندرج در بند مربوط تقاضانامه ثبت‌نام را علامت‌گذاری نمایند و نیازی به مراجعه به سایت ایثار ندارند.
تبصره: در این آزمون، خانواده محترم شهدا (خواهر و برادر شهید) دارای سهمیه نمی‌باشند و شامل سهمیه ایثارگران نمی‌شوند.
ج) آن دسته از پرسنل کادر ثابت، پیمانی و وظیفه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که از تاریخ 31/6/1359 تا 31/6/1367 حداقل 6 ماه پیوسته و یا 9 ماه ناپیوسته علاوه بر میزان موظفی شرکت در عملیات به‌صورت داوطلبانه در خطوط مقدم حضور داشته‌اند، با تایید بالاترین مقام هریک از نیروهای مسلح (ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح) می‌توانند از مزایای این قانون استفاده نمایند. این قبیل افراد می‌توانند ابتدا به واحدهای تابعه مراجعه و فرم مخصوص استفاده از سهمیه ایثارگران در پذیرش مربوط را تکمیل نمایند تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام توسط ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مورد تایید نهایی قرار گیرد.
تذکرات مهم:
l جانبازان ‌با درصد جانبازی حداقل 25% و آزادگان در صورت دارا بودن مدت حضور در جبهه، به ارگان ذیربط (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا وزارت جهاد کشاورزی) مراجعه و با ارائه کارت جانبازی و یا آزادگی، فرم مخصوص استفاده از مدت حضور در جبهه را تکمیل نمایند، تا آمار و اطلاعات آنان بعد از زمان ثبت‌نام، توسط ستاد مشترک سپاه ‌پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) و یا وزارت جهاد کشاورزی مورد تایید نهایی قرارگیرد و درگزینش نهایی به مدت جبهه معادل شده با درصد جانبازی و مدت اسارت اضافه گردد. این قبیل داوطلبان نیازی به دریافت کد پیگیری 12 رقمی از ارگان سپاه پاسداران (سازمان بسیج مستضعفین) ندارند و ملاک شناسایی آنان همان علامت‌گذاری بند 13 تقاضانامه می‌باشد.
l براساس‌ تبصره ‌2 ماده ‌10 آیین‌نامه ‌اجرایی‌ قانون ‌ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌ داوطلب ‌بسیجی‌ به‌ دانشگاه‌ها و موسسات‌ آموزش ‌عالی‌ مصوب 18/2/1368 هیئت محترم‌ وزیران و قانون اصلاح‌ قانون‌ مذکور مصوب 11/9/71 مجلس‌ محترم‌ شورای‌ اسلامی‌، داوطلبانــی‌ که‌ از سـال‌ 1368 به‌ بعد یک‌ نوبت‌ با سهمیه‌ ایثارگران در آزمون‌های‌ ورودی‌ پذیرفته‌ شده‌اند، در صورتی‌ که‌ دارای‌ حداقـل‌ مدت‌ 12 ماه‌ حضور داوطلبانه‌ در جبهه‌های‌ نبرد حق‌ علیه‌ باطل ‌باشند، با توجه به تذکر مهم فوق می‌توانند در این‌ آزمون‌ با سهمیه‌ ایثارگران شرکت‌ نمایند. در غیر این‌ صورت‌ حق‌ استفاده‌ از سهمیه‌  ایثارگران در این آزمون‌ را نخواهند داشت‌.
l داوطلبان‌ واجد شرایط که با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون‌های‌ دانشگاه جامع علمی- کاربردی ‌سنوات‌ گذشته ‌شرکت‌ کرده‌اند لازم است برای‌ استفاده‌ از سهمیه‌ ‌ ایثارگران در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل نمایند. ضمنا کلیه داوطلبان شاهد و ایثارگر در این آزمون در سهمیه ایثارگران گزینش می‌گردند.
تبصره: آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با استفاده از سهمیه ایثارگران یک بار در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی– کاربردی پذیرفته شده باشند، طبق ضوابط حق استفاده از سهمیه ایثارگران در این آزمون را نخواهند داشت.
3- روش گزینش دانشجو
گزینش دانشجو در هر یک از کدرشته‌ محل های تحصیلی براساس نمره کل آزمون و با توجه به صلاحیت های عمومی داوطلبان در دو سهمیه آزاد و شاغل و نیز بومی بودن و سهمیه رزمندگان و براساس مصوبات مربوط صورت می گیرد (مواد آزمون در جدول شماره (2) دفترچه راهنما درج شده است).
گزینش دانشجو به یکی از دو روش متمرکز و نیمه متمرکز به شرح زیر انجام خواهد شد.
الف- روش متمرکز:
در کدرشته محل هایی که پذیرش در آن‌ها به روش متمرکز صورت می پذیرد با توجه به امتیاز کل داوطلبان، اولویت های انتخابی و ظرفیت اختصاص داده شده، فهرست پذیرفته شدگان نهایی استخراج و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org  اعلام می گردد.
ب- روش نیمه متمرکز:
در کدرشته‌ محل هایی که نیاز به اقداماتی نظیر مصاحبه یا آزمون عملی دارند، گزینش نهایی داوطلبان به صورت نیمه متمرکز براساس نمره کل و از بین معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پس از انجام مصاحبه یا آزمون عملی و با توجه به صلاحیت های عمومی آنان انجام می‌گیرد. لذا معرفی شدگان کدرشته محل های مذکور لازم است براساس برنامه زمانی که به همراه فهرست اسامی آنان از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس www.sanjesh.org منتشر می شود برای انجام مراحل فوق به نشانی های اعلام شده مندرج در جدول شماره (41) دفترچه راهنما مراجعه نمایند. بدیهی است گزینش نهایی براساس نتیجه مصاحبه و یا نمره آزمون عملی انجام خواهد شد.
تذکر:
کدرشته محل های نیمه متمرکز در جداول شماره (5 الی 37) با علامت ? در دفترچه راهنما مشخص شده است.

4- ثبت‌نام
1-4) تکالیف‌ داوطلب و مراحل ثبت‌نام اینترنتی:
داوطلب‌ متقاضی‌ شرکت در آزمون باید یکایک‌ اقدامات‌ زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:
1) خرید کارت اعتباری جهت ثبت‌نام به روش زیر انجام می‌شود:
برای پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها  فعال  می‌باشد، با  مراجعه  به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و پرداخت مبلغ 115000 ریال (یکصد و پانزده هزار ) ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام
اقدام نمایند.
2) مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور جهت دریافت دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی بهمن‌ماه سال 1391.
3) ثبت‌نام از طریق سایت اینترنتی سازمان در زمان مقرر.
4) آماده نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت‌نام.
5) پرینت کارت‌ شرکت در‌ آزمون، با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور‌ به نشانی: www.sanjesh.org در موعد مقرر.
6) حاضر شدن در محل‌ و حوزه امتحانی تعیین‌ شده‌، شرکت در آزمون‌ و پاسخ دادن به سوالات.
پس از مطالعه دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و آشنایی با کلیه شرایط و ضوابط آزمون، داوطلب باید با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی:  www.sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام نماید. لازم به توضیح است که دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی و همچنین نحوه ورود به سایت برای ثبت‌نام و اقدامات لازم برای انجام ثبت‌نام اینترنتی در سایت سازمان آمده است.
2-4) تاریخ ثبت نام، پرینت کارت و برگزاری آزمون‌‌:
? ثبت‌نام جهت شرکت در آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی از روز دوشنبه مورخ 1/8/91 آغاز و در روز یک‌شنبه مورخ 7/8/91 پایان می‌پذیرد.
 ?تاریخ پرینت و دریافت کارت شرکت در آزمون از طریق سایت سازمان طی اطلاعیه‌ای که در روز دوشنبه مورخ 27/09/91 در نشریه پیک سنجش و سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی:  www.sanjesh.org منتشر خواهد شد، به ‌اطلاع داوطلبان خواهد رسید.
? آزمون کلیه گروه های آموزشی در روز جمعه مورخ 8/10/91 برگزار خواهد شد.

3-4) مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌:
? فایل عکس اسکن شده: داوطلب می بایست یک قطعه عکس پرسنلی خود را با مشخصات ذکر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور، اسکن نموده و فایل آن را از طریق برنامه ثبت نام اینترنتی ارسال نماید.
تبصره: عکس خواهران باید با حجاب و صورت کامل آنان مشخص باشد.
?‌ کارت حاوی اطلاعات نام کاربری و رمز عبور.
 ?کلیه داوطلبان می بایست اصل مدارک زیر را نزد خود نگاه داشته و پس از قبولی در زمان ثبت نام به مراکز آموزشی ذیربط ارایه نمایند.
? فرم تکمیل شده استفاده از سهمیه شاغل مندرج در دفترچه راهنما و یا گواهی اشتغال به کار معتبر از واحد مربوط برای داوطلبانی که شاغل بوده و از سهمیـه شاغل در رشتـه متنـاسـب استفاده می نمایند.
 ? آخرین فیش حقوقی برای متقاضیان استفاده از سهمیه شاغل.
? گواهینامه پایان تحصیلات دوره کاردانی.
? آن دسته از داوطلبانی که نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می باشند و نیاز به منشی دارند، لازم است برای دریافت فرم مخصوص معلولین به سازمان بهزیستی محل اقامت خود مراجعه و نسبت به دریافت فرم مخصوص اقدام و فرم دریافتی را حداکثر تا تاریخ 08/09/91 به آدرس
تهران- صندوق پستی 1365-15875سازمان سنجش آموزش کشور، واحد رفع نقص آزمون مقطع مهندسی فناوری ـ کارشناسی حرفه‌ای دوره‌های پودمانی نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی-کاربردی ارسال و در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی برحسب مورد بند مربوط را علامتگذاری نمایند. بدیهی است در صورت عدم ارسال فرم مربوط، بند معلولیت آنان حذف خواهد شد.
تذکرات مهم:
l مندرجات فرم تقاضانامه باید دقیق و صادقانه تکمیل شود.
? مسئولیت صحت کلیه مندرجات تکمیل شده فرم تقاضانامه به عهده داوطلب خواهد بود.
? مندرجات فرم تقاضانامه قابل تغییر نمی باشد، بنابراین داوطلب باید در زمان تکمیل اطلاعات تقاضانامه نهایت دقت را به کار گیرد.
? هر موقع مشخص شود که داوطلب حقایق را کتمان نموده و یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما نمی باشد، در هر مرحله ای از پذیرش (ثبت نام، پذیرفته شدن، حین تحصیل در دانشگاه و ...) محروم خواهد شد.
? داوطلبان می بایست پس از پایان ثبت نام الکترونیکی (اینترنتی) از کلیه صفحات، پرینت تهیه نموده و نزد خود نگهدارند.

یادداشت‌:
1- هرگونه ‌تغییری‌ ازطریق‌ نشریه‌ پیک‌ سنجش ‌(هفته‌نامه خبری‌ و اطلاع‌رسانی‌ سازمان‌ سنجش‌)، سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org  و در صورت‌ لزوم‌ از طریق رسانه‌های‌گروهی ‌اعلام ‌خواهد شد. 
2- درصورت‌ لزوم‌ داوطلب می‌تواند‌ با شماره‌ تلفن های 9- 88923595‌ - 021 و یا صندوق‌ پستی ‌1365- 15875 با دفتر روابط عمومی ‌سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور تماس‌ حاصل‌ نماید
روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور





طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ